matildaliljegren

shines everywhere.

Publicerad 2012-12-09 11:45:16 i Allmänt,

godmorgon. sitter och gosar lite framför tv alldeles precis. har hunnit med att öppna julkalendern, kollat på greveholm och ätit den nu traditionella adventsfrukosten med mathilda. himla mysigt att sitta framför massvis ljus och äta gofrukost med köttbullemacka, ägg och allt som hör till. 
idag ska jag som vanligt ta det lite lugnt sen är det sista jobkvällen idag innan jag ta lite helg. behövligt. fick alldeles nyssens en bild skickad på min lillasyster som håller på att bli vuxen nu när jag är i grannlandet. helt knasigt så mycket som händer där hemma och som jag inte har en susning om. känner mig lite avskärmad här ibland måste jag säga. det är för väl att jag inte är här själv iallafall (:
vet inte om jag berättat det men falk har gjort en paketjulkalender till mig för att hon ville att jag skulle trivas här över jul och allt. det var som ett tack för att jag skulle stanna här med henne och allt vad hon sa. helt knasigt av henne tyckte jag men det var självklart enligt henne. himla snällt av lilltjejan. så nu får jag paket från åhlens och lite varstans varje morgon. än så länge har jag fått en ljusstake, juleljus, adventsljus, temugg, och jag vet inte vad. himla massvis med fint som jag nästan får lite dåligt samvete över eftersom att jag inte har något liknande til henne. sååå jag försöker ibland jag också. dock bara småsaker för att hon ska bli lite glad men det kan vara trevligt också får vi hoppas. idag ska ett pussel målas och skrivas på så att hon får pussla efter jobbet och få en liten hälsning. har hittat bästa affären på väg till jobbet där det finns massvis med roliga prylar att handla. aeni nu ska jag inte sitta här och dra längre. klem

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

happiness is about loving what you have.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela