matildaliljegren

It will light our way.

Publicerad 2014-01-27 14:06:13 i Allmänt,

Vet inte riktigt hur jag ska börja det här ikväll. Har lite svårt att sätta ord på allt jag känner. Trivs så bra på det nya jobbet, jag har hur mycket spännande saker som helst som väntar på mig samtidigt som jag ganska ofta tänker på allt där hemma. 

Jobbade bara sex timmar på jobbet idag (med mer än dubbel lön per timme) och bestämde mig för att stanna vid hamnen för att kolla på en breakdance grupp som uppträder där varje dag, fast som jag aldrig tagit mig tid till att stanna och kolla på. Så där stod jag med en glass i handen och har det trevligt när jag blir uppdragen ur publiken (?!) tillsammans med fyra andra förvånade personer. Meningen var att en av killarna skulle göra en volt över alla oss när vi låg hopkrupna  på rad men innan det skulle vi såklart bli uppvärmda.. Så jag , Matilda Kristina Liljegren, står där (på "scenen") tillsammans med en annan tjej och en av dansarna mitt bland att folk för att härma dansstegen som han skulle göra. Såklart sätts beyonces låt "im a singe lady" på och vi står där och vickar på rumpan i blandad förskräckelse och lycka! Vet inte hur mycket jag skrattade och applåderade under seras show. Efter det gav jag dom en slant och insåg att det var en till show som förbereddes fast med ett nytt gäng. Den var lik den första med en av dansarna där var helt otroligt duktig. När han dansade kände jag plötsligt hur lycklig jag var och frihetskänslan var total. Det låter hur töntigt som helst men så var det. Gick till och med fram till honom efteråt och sa hur duktig han var (som om han inte hört det förut..) men han blev uppriktigt glad och då blev jag med det. 
Fick lite hemlängtan där mellan allt som hände. Alla känslor bubblade upp och plötsligt gick jag där som ett fån och nästan skrattade och grät samtidigt. Det var en väldigt konstig känsla som kändes himla bra och ledsamt på samma gång. Tror inte jag har varit med om det förut? 

Nu ska ett avsnitt av revolution avverkas i soffan, innan mer jobb och förhoppningsvis stranden, väntar imorgon. Skulle bli förvånad om någon orkat läsa hela novellen ikväll men var tvungen att skriva av mig lite (både för er skull och min). Hoppas ni har det kalas där hemma och ta hand om er. kos

Tog inte några kort eller så ikväll så den här fina lappen får pryda inlägget. Jag lär mig lite thailändska på Icreamy förstår ni.... (; 

Kommentarer

Postat av: Mammis

Publicerad 2014-01-27 18:30:46

Åh min Matilda du är underbar. Vad fint du skriver om dina känslor o om livet. Musik o dans tar fram mina känslor o det gör det än fast jag är i min ålder. Att gå på sin magkänsla o möta nya människor o våga nya saker måste vara en stor tillgång . Glöm inte bort det min dotter. Älskar o saknar dig ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

happiness is about loving what you have.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela