matildaliljegren

i was weaker from the start

Publicerad 2012-12-19 16:28:46 i Allmänt,

aloha. ensam i lägenheten igen. fick nya schemat i måndags och insåg att jag var ledig dag också(?!) så nu har jag pysslat lite smått, stickat och lagat lunch till mathilda och mig. bakade baguetterna igen fast med lite oregano och vitlökssmak. det ska bli askalas tillsammans med äggröra, bacon och fyla mackan med grönsaker. dock börjar maten bli lite kall för jag trodde att hon slutade klockan tre idag men det rer sig. 
ikväll ska vi ha en hejdå-middag med en av våra grannar. hon ska flytta därifrån så vi ska ut på restaurang lite senare och vara finklädda. trevligt att få göra sig iordning lite då och då måste jag säga. annars sitter jag bara i en godisaffär med en alldeles för tjock tröja under en pikèt-shirt. känner mig inte lika fräsh då även fast jag gör mig iordning ibland. aja, snart ska det jobbas fyra dagar så har vi julafton här. helt sanslöst hur snart det är. måste alldeles börja packa väskan för att åka hem till sverige igen. känns helt galet att jag inte varit där sen slutet av juli. jag menar vart har tiden tagit vägen?! ae nu ska jag kanske börja tjuvstarta lite med maten. eller vi får se.. kos

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

happiness is about loving what you have.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela