matildaliljegren

för dom som gick in i natten utan att hitta tillbaks.

Publicerad 2012-12-13 13:19:47 i Allmänt,

13:e december är här idag. det betyder ännu lite mer luciafirande. hade genrepskonsert igårkväll med en kör till, kompande instrument och lite solister. det gick hur bra som helst och jag kan inte vara gladare för att få vara med om lite julfirande här också. det är något magiskt med lucia tycker jag. så himla stilla och vackert alltihop. en liten påminnelse om hopp och ljus mitt i möra december. det blev tidigt upp imorse för att ha lite lussefika med mathilda innan det bar iväg till samlingen vid 6. sen var det uppsjungning och vid sju var det dags men denna gång var det bara vår kör som hade själva luciafirandet. hade en liten hemmapublik av både olle och mathilda som gick upp alldeles för tidigt för att komma och lyssna på oss. glad jag blir av det ska ni veta. igårkväll gick även hashi,daniel och olle för att visa lite intresse. tackar och bockar för det.
 
nu ska jag däremot åka på jobb hela kvällen. kan alltså inte vara med på dom två riktiga konserterna som är ikväll pga strul med schema och annat tråkigt men det får jag ta. himla glad att jag lyckades få vara med igår och imorse iallafall. så kan det vara. bara att tänka på allt bra runtomkring som så lätt trillar bort. alla fina vänner jag har, julen som snart är här , min underbara familj och jaa ni vet. nu ska ha lite koseligt innan det börjas vid tre. puss. 
 
himla  fin låt att lyssna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

happiness is about loving what you have.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela